05.09.2024 | Kuusan Kino Ky

Samppa Batalin Omenavarkaat maailmanensi-illassa R&A festivaaleilla - Suomen ensi-ilta 15.11.

Satu Tuuli Karhun ja Joel Hirvosen tähdittämä Omenavarkaat saa maailmanensi-iltansa Rakkautta & Anarkiaa -festivaaleilla.

Kuusan Kino & Cinerain

Vapaa julkaistavaksi 5.9.2024 klo 13.

SATU TUULI KARHUN JA JOEL HIRVOSEN TÄHDITTÄMÄ OMENAVARKAAT SAA MAAILMANENSI-ILTANSA RAKKAUTTA & ANARKIAA FESTIVAALEILLA

Romanttinen draamakomedia “Omenavarkaat” saa maailmanensi-iltansa syyskuussa maan suurimmilla elokuvajuhlilla Rakkautta & Anarkiaa - Helsinki International Film Festivaleilla.

“Omenavarkaat” on yhteen vuorokauteen sijoittuva ensemble-elokuva särkyneistä sydämistä, aikuistuvista milleniaaleista ja huuruisesta illasta, jota he eivät unohda koskaan.

Satu Tuuli Karhun ja Joel Hirvosen tähdittämä “Omenavarkaat” saa valtakunnallisen ensi-iltansa elokuvateattereissa 15.11.2024. Yleisö voi nähdä elokuvan ennakkoon sen maailmanensi-illassa Rakkautta & Anarkiaa - Helsinki Film Festivaleilla. Tuttavallisemmin R&A on Suomen suurin ja monipuolisin kansainvälinen elokuvafestivaali, joka järjestetään 37. kerran Helsingissä 19.-29.9.2024. Festivaali on julkaisee ohjelmistonsa 5.9. Elokuvan tekijöitä osallistuu keskusteluun R&A-näytösten yhteydessä.

OMENAVARKAAT

Yhteen harmaaseen vuorokauteen sijoittuva “Omenavarkaat” on kupliva ja rosoinen elokuva hetkeen tarttumisesta ja ystävyyden voimasta. On syksy 2021 ja erosta murtuneen Sebastianin muuttopäivä. Kesken kaiken ha?n ja omassa lannistavassa arjessaan ra?mpiva? Satu to?rma?a?va?t. Entuudestaan tuntemattomien kohtalotoverien suunnitelmat menevät uusiksi, kun heidän seurueensa yhdistävät voimansa. Yllättäen nuoret milleniaalit ovat antautuneet illanvietolle, jota he eivät unohda koskaan. Huuruisen seikkailun aikana lauletaan katolla, painitaan kadulla, kuokitaan pikkujouluissa ja juhlitaan uuteen aamuun, joka tuo värit takaisin maailmaan.

Kansainvälisesti palkitun Samppa Batalin ohjaaman ja käsikirjoittaman ensemble-elokuvan pääosissa loistaa läpimurtoaan tekevä Joel Hirvonen (M/S Romantic, Prinsessa Pikkiriikki) ja Jussi-palkittu Satu Tuuli Karhu(Iloisia aikoja Mielensäpahoittaja, Sisäilmaa). Elokuvan lukuisissa muissa rooleissa nähdään joukko nousevia tähtiä ja koko kansan tuntemia mestareita, kuten Mikko Kouki (Poromafia, Paha maa), Isla Mustanoja(Aikuiset, Neljä pientä aikuista), Jaana Saarinen (Mielensäpahoittajan rakkaustarina, Luottomies-elokuva: All in), Alex Anton (Roba, Perhoset), Asta Sveholm (Häät ennen hautajaisia, Syksyn jälkeen saapuu kevät), Taisto Oksanen (Tom of Finland, Omerta 6/12) ja yhtenä rakastetuimpana uuden polven laulaja-lauluntekijänäkin tunnettu Antti Autio (Sydänpeto).

Elokuvan on tuottanut Cinerain yhteistyössä Grade One kanssa. Elokuvan levittää Kuusan Kino.

Katso Omenavarkaat-traileri YouTubessa:

Omenavarkaat-traileri Vimeossa: