02.09.2024 | TabiCine

Hieman erilaista henkilöstönvuokrausta – Vuokraperheet elokuvateattereissa 11. lokakuuta

TabiCine tuo elokuvateattereihin japanilaisen elokuvan Vuokraperheet. Elokuvan ensi-ilta on 11.10.2024.

Minä voin olla "perheesi".

Kenta Mikami (Shun Shioya) pyörittää yritystä, joka vuokraa perheenjäseniä, sukulaisia ja jopa ystäviä sellaisia tarvitseville. Asiakkaidensa toiveesta hän esittää onnitteluja häissä ja anteeksipyyntöjä petetyksi tulleille. Hän näyttelee milloin isää, milloin poikaa, milloin rakastajaa.

Mikamin tie risteää lukuisten erilaisten ihmiskohtaloiden kanssa. Kaikkia hänen asiakkaitaan yhdistää tyytymättömyys nykyiseen elämäänsä: he haluavat ostaa hetkellistä onnellisuutta. Jotkut tulevat myös riippuvaiseksi rahalla ostetusta onnesta, ja Mikami joutuukin kasvotusten liiketoimintansa eettisten haasteiden kanssa. Kaikkein vaikeimpia hetkiä ovat kuitenkin ne tilanteet, joissa lapselle on kerrottava, että hänen isäkseen luulemansa mies onkin aina ollut täysi ventovieras.

Vuokraperheet tarjoaa fiktiivisen katsauksen ilmiöön, joka on olemassa myös todellisuudessa. Taustalla paistavat nykymaailman yksinäisyys ja aitojen ihmiskontaktien puute, mutta myös japanilaisen yhteiskunnan tarve pitää yllä kulisseja.

Hieman erilaista henkilöstönvuokrausta.

TRAILERI

PRESSIKUVIA
käyttäjätunnus: press
salasana: noutaja

LEHDISTÖNÄYTÖS
Ma 16.9. klo 14:00
Helsinki, Finnkino Tennispalatsi, sali 2
Ei ennakkoilmoittautumista.
Voimme toimittaa pyynnöstä myös verkkokatselulinkin; pyynnöt petteri.uusitalo@tabicine.fi.

VUOKRAPERHEET

– Alkuperäisnimi: Rentaru famirii

– Ohjaus: Takehito Sakamoto
– Käsikirjoitus: Takehito Sakamoto, Yuuki Nakamura, Atsuki Miyazawa, Kazuhiko Tsuchiya
– Ensi-ilta Japanissa: 10.6.2023
– Ensi-ilta Suomessa: 11.10.2024
– Päärooleissa: Shun Shioya, Nanami Kawakami, Yua Shiraishi, Yuichi Ishii, Denden
– Genre: Draama
– Pituus: 107 min
– Ikäraja: 12
– Kieli: Japani
– Tekstitys: Suomi, suomi / englanti

– Musiikki: Yuuki Hara
– Editointi: Teppei Isobe
– Kuvaus: Yoshiyuki Iida, Sekise
– Tuottajat: You Minami, Kana Kobayashi
– Yhteistuottaja: Hiroyuki Wada
– Alkuperäisteos: Yuichi Ishii

– Tuotanto: Ariel Garden
– Levittäjä: TabiCine

LISÄTIEDOT
Petteri Uusitalo
petteri.uusitalo@tabicine.fi

TABICINE OY

TabiCine on vuonna 2023 perustettu suomalainen yhtiö, joka on keskittynyt japanilaisen elokuvan maahantuontiin. Tuomme Suomen elokuvateattereihin japanilaisen modernin elokuvan parhaimmistoa genrejä kaihtamatta.

Tavoitteemme on lisätä japanilaisen kulttuurin ja viihteen näkyvyyttä Suomessa. Kielen ja kulttuurin tuntemuksella sekä erikoistumalla pystymme löytämään haudattuja helmiä.

Japanissa tehdään maailmanlaajuisesti suosittua viihdettä, ja japanilaiset elokuvat ovat jo pitkään vetäneet täysiä saleja festivaaleilla. Festivaalien ulkopuoliseen teatterilevitykseen pääsee kuitenkin vain harva japanilainen elokuva. Tämän TabiCine aikoo muuttaa.