19.02.2021 | Black Lion Pictures Oy

KANSAINVĂ„LISEN TOIMINTAKOMEDIAN KUVAUKSET ALKAVAT KAJAWOODISSA

Keskeiseen rooliin Hollywood-legenda Christopher Lambert.

Black Lion Picturesin ja Frozen Flame Picturesin tuottaman vauhdikkaan toimintakauhukomedian THE CREEPSin kuvaukset alkavat Kajawoodissa, Vuokatissa, maaliskuussa. Elokuvaa kuvataan myös Jyväskylässä. Kansainvälisen, englanninkielisen genre-elokuvan tähtiin kuuluvat muun muassa Hollywood-legenda Christopher Lambert (Highlander, Greystoke, Mortal Kombat, Hail, Caesar!, Blacklist ja NCIS Los Angeles), Chris Cavalier (Hidden Figures, Teenage Bounty Hunters, ja The Best of enemies) ja suomalaista väriä edustaa muun muassa Iiro Panula (Teit meistä kauniin, Sorjonen, Veljeni vartija ja Valmentaja). Elokuvan käsikirjoituksesta ja ohjauksesta vastaa Marko Mäkilaakso (Sorjonen, War of the Dead, It Came from the Desert) ja tuottajina toimivat muun muassa Rendel-elokuvien tuottajina toimineet Miika J. Norvanto ja Timo Puustinen

Tarinassa kaksi amerikkalaista nuorukaista valmistautuvat juhlimaan Vuokatin laskettelukeskuksessa järjestettävässä Monsterfest-tapahtumassa, mutta juhlat saavat yllättävän käänteen, kun pienet ja tappavat Creepsit valtaavat paikan. Elokuva on saanut inspiraationsa 1980-90-luvun klassikkoelokuvista, kuten Gremlins, Critters, Highlander ja American Pie. The Creeps tuo oman nordic-otteensa kyseiseen genreen. Elokuvan hahmojen suunnittelusta vastaa Disney-veteraani Barry Atkinson (The Lion King, Heavy Metal, Pocahontas, An American Tail, The Land before time). Hollywood-tähti Christopher Lambert näyttelee elokuvassa yhden tärkeimmistä rooleista. The Creeps -elokuvan valmistelut ovat tällä hetkellä käynnissä Kajawoodissa ja kaikki näyttelijät julkaistaan myöhemmin. Kuvauksissa tullaan ottamaan huomioon olemassa olevat koronarajoitukset.

Elokuva on alustavasti tulossa teattereihin Suomessa joulukuussa 2021. Elokuva tulossa myös laajaan kansainväliseen levitykseen.

"Olemme erittäin iloisia ja innostuneita siitä, että pääsemme tekemään The Creepsiä Mäkilaakson kanssa. Olemme pitkään suunnitelleet yhteistä elokuvaa, ja nyt vihdoin päästään töihin. Toki myös Christopher Lambertin mukanaolo elokuvassa on monella tavalla unelmien täyttymys. Tämä on mahtava lähtölaukaus Kajawoodille ja tuleville kansainvälisille tuotannoille", tuottaja Miika J. Norvanto kertoo.

"Päästään vihdoin tekemään tätä rakastamaani genreä, jota olen jäänyt kaipaamaan lapsuudestani. 80-90-lukujen nostalgiaa, toimintaa, komediaa ja viattomuutta. Puhdasta anteeksipyytelemätöntä viihdettä", tuottaja Timo Puustinenkertoo.

"The Creeps tulee olemaan erittäin viihdyttävä suurelle yleisölle tehty popcorn-elokuva ja on mielettömän upeaa, että Christopher, Chris ja muut näyttelijät ovat mukana tässä hauskassa seikkailussa", ohjaaja-käsikirjoittaja Marko Mäkilaakso kertoo.

Tietoa Kajawoodista: www.kajawood.com Tietoa ohjaajasta: www.makilaakso.com  Pressimateriaali: https://www.blacklionpictures.fi/the-creeps/

Lisätietoja antaa:

Miika J. Norvanto, miika@blacklionpictures.fi, 050 539 7399