Ystävänpäivän kampanja sai elokuvan ystävät liikkeelle
Suomalaiset elokuvateatterit yhdessä elokuvien levittäjien kanssa järjestivät eilen kolmatta kertaa valtakunnallisen Ystävänpäivä-kampanjan. Tänä vuonna kampanja sai liikkeelle yli 30 000 elokuvan ystävää.
Vuosittaisella kampanjalla elokuvateatterit juhlistavat ystävyyttä tarjoamalla mahdollisuuden päästä elokuviin kaksi yhden hinnalla.
– Kampanja onnistui jälleen erinomaisesti. Muutamilla paikkakunnilla yleisöä oli teattereissa moninkertaisesti normaaliin keskiviikkoon verrattuna, iloitsee Suomen elokuvateatteriliiton puheenjohtaja Ismo Määttä.
Suurten kaupunkien – Helsinki, Tampere, Turku – lisäksi tarjous houkutteli runsaasti elokuvan ystäviä mm. Kemiin, Kuusankoskelle, Lappeenrantaan, Mikkeliin, Vaasaan ja Seinäjoelle.
Valtakunnallisessa kampanjassa olivat mukana kaikki maamme yli kaksisataa elokuvateatteria. Kampanjan vetureina oli tänä vuonna ennakkoesitykset elokuvista Arthur ja Minimoit, Dreamgirls, Yö museossa ja tuore kotimainen Miehen työ.
Valtakunnallisessa mainonnassa yhteistyökumppanina oli tv-kanava Nelonen. Makeisia ja juomia kampanjahintaan tarjosivat mm. Leaf, Hartwall ja Sinebrychoff.
Suomen elokuvateatteriliitto – SEOL ry
Suomen elokuvatoimistojen liitto ry