26.11.2021 | Future Film

Etsivätoimisto Henkka & Kivimutka -elokuvan tunnusbiisi on Brädin "Heijastin" - ystävyyden voima kantaa lapsuudesta aikuisuuteen

Koko perheen vauhdikas elokuva Etsivätoimisto Henkka & Kivimutka tulee
elokuvateattereihin keväällä 2022. Elokuvan tunnusbiisi on lahtelaisen räppärin Brädin
"Heijastin", joka on nyt julkaistu.

Henkka Virtanen ja J.K. Kivimutka ovat jännitystä etsivät ystävykset, jotka ovat perustaneet oman etsivätoimiston. Rauhallisella pientaloalueella alkaakin tapahtua, kun koulumatkalla löytyy todiste mahdollisesta rikoksesta.

Lahdessa kuvattu ja pääosin lahtelaisvoimin toteutettu elokuva Etsivätoimisto Henkka & Kivimutka sai lisää lahtelaisvahvistusta, kun räppäri Brädi lähti mukaan elokuvayhteistyöhön. Brädin tekemä ja Sony Music Finlandin nyt julkaisema biisi Heijastin toimii elokuvan tunnusbiisinä. Se on saanut inspiraationsa elokuvan kahdesta päähenkilöstä, jotka ovat kasvaneet aikuisiksi.

”Biisillä kuvittelin leffan kundit aikuisina. Elämä on heittänyt heidät erilleen ja kohdellut kumpaakin hieman eri lailla. Lapsuuden ystävyys kuitenkin kantaa edelleen vaikeiden aikojen ja pelkojen yli. Tavoitteenani oli saada mukaan elokuvan ydinteemat, ja tehdä biisi, joka sopii sekä elokuvaan että tulevalle levylleni. Se oli haastavaa, mutta olen kappaleeseen erittäin tyytyväinen. Kädet olivat vapaat, ja oli ilo huomata, että valitsemani kulma oli tuotannolle välittömästi mieleen, niin kuin tietysti myös lopputulos”, Brädi sanoo.

Tunnusbiisin musiikkivideon on tuottanut elokuvan tuotantoyhtiö Fishcock Films Company elokuvan tekijätiimin voimin.

>>> Katso Brädin Heijastin-musiikkivideo täältä

Etsivätoimisto Henkka & Kivimutka saa ensi-iltansa keväällä 2022. Elokuvan ovat ohjanneet ja käsikirjoittaneet Väinö Weckström ja Jarkko Felin, ja se pohjautuu palkitun Kalle Veirron lasten-ja nuortenkirjasarjaan.

Pääosarooleja näyttelevät Veetu Hietanen, Mikael Ehn ja Sira Junno, ja muissa rooleissa nähdään mm. Heikki Nousiainen, Pirjo Heikkilä, Annu Valonen, Anna Pitkämäki ja Tapani Kalliomäki.

Elokuvan on tuottanut Fishcock Films Company Oy ja sen levittää Oy Future Film Ab.

> Etsivätoimisto Henkka & Kivimutka FACEBOOKISSA

> Etsivätoimisto Henkka & Kivimutka INSTAGRAMISSA

LEHDISTÖMATERIAALIT:

Elokuvan teaser, juliste ja still-kuva ovat ladattavissa medioiden käyttöön Filmikamarissa: filmikamari.fi/pressit (tunnus: press, salasana: noutaja).

LISÄTIEDOT MEDIALLE ELOKUVASTA:

Future Film, Harry Päiväläinen +358 400 694 953, harry.paivalainen@futurefilm.fi

Fishcock Films Company Oy, tuottaja Jani Tiihonen, 040 719 8654, tiihonen@fishcockfilms.com

Tiedottaja: Katja Viitalähde-Annala, 050 395 6084, katja.viitalahde@cestlavie.fi

SYNOPSIS

Henkka Virtanen löytää koulumatkallaan todisteen mahdollisesta rikoksesta. Ystävänsä J.K. Kivimutkan kanssa pojat päättävät selvittää mitä oikein on tapahtunut, sillä nämä rikosasiathan kuuluvat poikien perustaman etsivätoimiston tehtäviin. Kun selviää, että alueen postilaatikot ovat yön aikana kadonneet, on etsivätoimistolla selvitettävänään jo kaksi rikosta. Alkaa hauska ja jännittävä seikkailu, jossa pojat joutuvat kohtaamaan myös omat pelkonsa.