19.11.2020 | Pirkanmaan elokuvakeskus

2020 European Cinema NIght

Europa Cinemas yhdessä EU:n komission Luova Eurooppa MEDIA- ohjelman kanssa juhlistavat kolmatta kertaa eurooppalaisen elokuvan monimuotoisuutta ja laadukkuutta "European Cinema Night" -tilaisuudella.

2020 EUROPEAN CINEMA NIGHT

Europa Cinemas Network yhdessä EU:n komission Luova Eurooppa MEDIA- ohjelman kanssa juhlistavat kolmatta kertaa eurooppalaisen elokuvan monimuotoisuutta ja laadukkuutta "European Cinema Night" -tilaisuudella. Eurooppalaisen elokuvan ilta järjestetään tänä vuonna 75:ssä elokuvateatterissa eri puolilla Eurooppaa ja mukana on kaksi suomalaista Europa Cinemas Networkiin kuuluvaa elokuvateatteria. Tamperelainen Arthouse Cinema Niagara edustaa Suomea toista kertaa peräkkäin ja Cinema Orion Helsingistä on mukana ensimmäistä kertaa. Illan tarkoituksena on painottaa, kuinka paljon MEDIA-ohjelma tukee eurooppalaista elokuvateollisuutta ja -kulttuuria.  Arthouse Cinema Niagara on Europa Cinemas Networkin jäsen vuodesta 1992 ja Cinema Orion on jäsen tämän vuoden alusta.

Arthouse Cinema Niagarassa esitetään illalla Roy Anderssonin uusin elokuva KOHTI ÄÄRETÖNTÄ  ja Orionin ohjelmistossa on romanialainen elokuva THE WHISTLERS.

Eurooppalaisin elokuvaterveisin:

Europa Cinemas ja EU- komission Luova Eurooppa MEDIA-ohjelma