16.03.2020 | Helsinki Film Festival

Season Film Festival siirtyy syksylle

Tämän vuoden Season Film Festival siirretään yleisötilaisuuksien järjestämistä koskevan kiellon seurauksena.

Season Film Festival siirtyy syksylle. Yleisötilaisuuksien järjestämistä koskevan kiellon takia festivaalia ei järjestetä suunnitellusti 26.–29. maaliskuuta. Aluehallintoviraston antaman kiellon tarkoituksena on ehkäistä uuden koronaviruksen (covid-19) leviäminen.

Kevään perinteistä laatuelokuvien festivaalia järjestävä Helsinki International Film Festival – Rakkautta & Anarkiaa ry tutkii parhaillaan eri mahdollisuuksia järjestää Season Film Festival syksyllä 2020.

– Tässä tilanteessa festivaalijärjestäjän vastuu on ennen kaikkea yleisöämme ja yleistä terveystilannetta kohtaan. On harmillista, että ohjelmiston upeat elokuvat jäävät tällä erää yleisöltä näkemättä, mutta teemme parhaamme, että pääsemme esittämään ne syksyllä. Haluamme kiittää ja kannustaa terveydenhuollon ammattilaisia, jotka tekevät koko ajan tärkeää työtä ympäri Suomea ja maailmaa. Toivotamme myös voimia kollegoillemme kulttuurialalla, jota koronaviruksen aiheuttamat peruutukset nyt ravistelevat, yhdistyksen toiminnanjohtaja Anna Möttölä sanoo.

Season Film Festivalille lippuja ostaneet saavat rahat ostoistaan takaisin. Lippujen hyvityksestä löytyy lisää tietoa festivaalin nettisivuilla www.seasonfilmfestival.fi.

Season Film Festivalin tiimi toivottaa kaikille lämpöä näinä poikkeuksellisina aikoina. Pitäkää huolta toisistanne, kuunnelkaa asiantuntijoita, katsokaa kotona hyviä elokuvia ja soittakaa läheisillenne!

Lisätiedot:
Tiedottaja Janne Sundqvist