Notice: session_start(): ps_files_cleanup_dir: opendir(/var/lib/php/sessions) failed: Permission denied (13) in /mnt/HC_Volume_31522803/www/pressit/lib/session_handler.php on line 5
Filmikamari | Pressipalvelu

20.12.2019 | Black Lion Pictures Oy

POISSA-ELOKUVA SAA KANSAINVÄLISEN ENSI-ILTANSA PORTUGALISSA

POISSA on valittu Fantasporton elokuvajuhlien ohjelmistoon Fantasy-pääsarjaan ainoana suomalaisena elokuvana.

POISSA-ELOKUVA SAA KANSAINVÄLISEN ENSI-ILTANSA PORTUGALISSA

Elokuvaohjaaja Arttu Haglundin ensimmäinen kokoillanelokuva POISSA saa kansainvälisen ensi-iltansa maaliskuussa 40. Fantasporton elokuvajuhlilla Portossa, Portugalissa.

Festivaalin kilpailusarjoihin valittiin yli 1300 elokuvan joukosta 40 pitkää elokuvaa. Fantasy-pääsarjaan kutsuttu Poissa on ohjelmiston ainoa suomalainen elokuva.

Elokuvassa ahdistuneen kiteeläisen perheenisän elämä muuttuu kertaheitolla, kun hän alkaa selittämättömästi teleporttailla paikasta toiseen. Elokuvaa kuvattiin kolme vuotta kuudella eri mantereella. Talkoohengessä 20 000 euron budjetilla toteutetun elokuvan on tuottanut tuotantoyhtiö Amazement. Levityksestä vastaa Black Lion Pictures.

Tekemisessä vierähti yhdeksän vuotta, mutta työ ei mennyt hukkaan: Sodankylän elokuvajuhlista alkanut kotimainen festariputki oli upea, katsojapalaute on ollut todella hyvää, kritiikit positiivisia ja nyt omakustanteinen intohimoprojektimme valittiin merkittäville ulkomaisille festivaaleille. Onhan tämä aivan mahtavaa”, kommentoi elokuvan ohjaaja ja tuottaja Arttu Haglund.

Käsikirjoittaja, sarjakuvantekijä Avi Heikkisen palkittuun novelliin perustuva teos on maagista realismia edustava spekulatiivinen fiktioelokuva, pohjimmiltaan yliluonnollisella elementillä varustettu perhedraama. Pääosissa nähdään tuoreet kasvot Panu Tuomikko, Eeva Putro ja Julia Hemmilä, sivuosissa loistavat suomalaiset eturivin näyttelijät Tommi Korpela, Minka Kuustonen, Jon-Jon Geitel ja Jarkko Niemi.

Poissa sai Suomen ensi-iltansa elokuvateattereissa 29.11.2019. Elokuvan dvd- ja bluray-julkaisu on luvassa keväällä 2020.

Lisätietoa ja pressimateriaalia:

Yhteydenotot ja haastattelupyynnöt: