17.09.2019 | Black Lion Pictures Oy

ONCE UPON A TIME IN SAD HILL -LEHDISTÖTILAISUUS

Tervetuloa Once Upon A Time In Sad Hill -elokuvan lehdistönäytökseen ja –tilaisuuteen ma 23.9. klo 12:15.

Tervetuloa ma 23.9. Helsingin Tennispalatsin Sali 2:ssa järjestettävään lehdistönäytökseen ja –tilaisuuteen. Paikalla näytöksessä ovat elokuvan ohjaaja ja käsikirjoittaja, Rax Rinnekangas sekä näyttelijät Ville Tanttu ja Liisa Sofia Pöntinen.

HUOM! ELOKUVAN AINOA LEHDISTÖNÄYTÖS

Lehdistötilaisuus: (Tennispalatsi, Sali 2)

12:15 Elokuva alkaa
13:45 Lehdistötilaisuus salissa
14:30 Tilaisuus päättyy

SYNOPSIS

- Kun naiset ottavat vapautensa -

Psykologinen trilleri jokaiselle naiselle kuuluvasta oikeudesta omaan elämäänsä. Kaksi luovaa naista ja kaksi luovaa miestä ovat lopettamassa työpajaa palatsissa Espanjassa aiheena naisten asema miesten hallitsemalla planeetalla, kun he alkavat muistella, mitä outoa tapahtui kahdelle pitkään naimisissa olleelle, toisiaan tuntemattomalle avioparille, jotka eksyivät läheisessä vuoristossa vuosia aiemmin. Unenomaisen kävelynsä tuloksena pariskunnat saapuivat mystiselle hautausmaalle nimeltä Sad Hill, joka tunnetaan Sergio Leonen legendaarisen spagettiwesternin Hyvät, Pahat ja Rumat loppukohtauspaikkana. Nyt kalmiston kauneudessa aviomiesten täytyi kohdata avioliittojensa alastomat ja julmat totuudet aivan uudessa valossa vaimojensa toimesta. Muutamassa hetkessä osapuolten elämät muuttuivat perusteellisesti.

Shakespearelaista Kesäyön unelmaa filosofialtaan muistuttava elokuva on kokemus kaikille ajatteleville naisille ja ajatteleville miehille. Elokuva edustaa osin kansainvälisesti käynnistyneen Metoo-liikkeen henkeä, osin se on puhtaiden perusoikeuksien kuvaus.

Visuaalisessa kauneudessaan ja tunnelmassaan Once upon a time in Sad Hill vertautuu italialaisen Paolo Sorrentinon draamakomediaan Suuri Kauneus (2013). Elokuvan paikoin älyllinen, esseistinen teksti ottaa yhteen sukupuolten asemaa koskevien peruskysymysten kanssa; mitkä ovat naisten oikeudet tällä planeetalla, jonka miehet uskovat omistavansa, mutta jonka Äiti Luonto omistaa? Mikä oikeus naisilla on omaan elämäänsä miesten toteuttaessa maapallon kaaokseen ja tuhoon ajavaa omaa miehistä elämäänsä? Elokuvan hitaasti kasvavassa psykologisessa kertomuksessa ei ole kuitenkaan kyse katkerien naisten suloisesta kostosta, vaan omiksi itsekseen heräävien älykkäiden naisten oikeudesta ottaa heidän oma elämänsä heidän omiin käsiinsä. Tämä auttaa myös vaimojen miesten heräämisen, vuosikymmenten valehtelemisen jälkeen, tajuamaan, mitä he tahtovat omilta elämiltään.

PRESSIKUVAT JA LEHDISTÖMATERIAALI

TRAILERI