16.03.2018 | Black Lion Pictures Oy

RENDEL-ELOKUVA PÄÄSI ELOKUVATEATTERILEVITYKSEEN JAPANIIN - VALITTIIN MYÖS BIFFF:IN OHJELMISTOON

Tiedote lehdistölle.

Lehdistötiedote 16.3.2018
Black Lion Pictures Oy

SUOMALAINEN RENDEL-ELOKUVA PÄÄSI ELOKUVATEATTERILEVITYKSEEN JAPANIIN - VALITTIIN MYÖS BIFFF:IN OHJELMISTOON

Kotimainen supersankarielokuva Rendel on jatkanut menestyksekästä maailmanvalloitustaan keväällä 2018. Alkuvuodesta elokuva julkaistiin Yhdysvalloissa Shout! Factoryn toimesta. Rendel saavutti myös yhden tavoitteistaan päästessään Japanissa elokuvateatterilevitykseen. Muun muassa Tokion kankailla pyörinyt elokuva on tuonut runsaasti hyvää palautetta tekijöilleen. Huhtikuussa Rendel julkaistaan myös Ranskassa ja Kanadassa. Yhteensä elokuvaa on myyty tähän mennessä lähes 40 maahan.

Huhtikuussa Rendel nähdään myös Belgiassa, sillä elokuva on valittu 36. kerran järjestettävään Brussels International Fantastic Film Festivalin (BIFFF) viralliseen ohjelmistoon. Kyseessä on yksi maailman suurimmista genre-elokuvien festivaaleista, jossa vierailee vuosittain lähes 60 000 kävijää.

Elokuvan ohjaaja Jesse Haaja on ollut tyytyväinen Rendelin menestykseen: "BIFFF on yksi niistä festareista johon olen toivonutkin Rendelin pääsevän, joten tämä on tosi upea juttu. On iso kunnia päästä esittelemään elokuva Brysselissä, sillä taso on siellä tänäkin vuonna hemmetin kova. Samoin Japanin elokuvateatterilevitys oli mahtava uutinen. Somen kautta tulee päivittäin palautetta elokuvasta ja näyttää, että Rendel on löytänyt yleisönsä."

Suomessa Rendel ilmestyy DVD:llä maaliskuun lopulla sekä Bluraylla huhtikuun puolessa välissä. Tällä hetkellä elokuva on nähtävissä myös mm. Elisa-Viihteessä.

Rendel-elokuva perustuu mikkeliläisen Jesse Haajan luomaan sarjakuvahahmoon, joka elää synkässä tulevaisuuden Suomessa taistellen pahamaineista VALA-rikosjärjestöä vastaan. Elokuva sai ensi-iltansa Suomessa 22.9.2017. Some-hitistä elokuvaksi kasvaneella kieroutuneella sankaritarinalla on jo kymmeniä tuhansia seuraajia ja trailereita on katsottu parikymmentä miljoonaa kertaa.

Rendeliä esittää Kris Gummerus. Elokuvan muissa rooleissa nähdään muun muassa Rami Rusinen, Renne Korppila, Matti Onnismaa, Johnny Vivash, Bianca Bradey, Sheila Shah, Alina Tomnikov, Aake Kalliala sekä Reino Nordin. Elokuvan ovat käsikirjoittaneet Pekka Lehtosaari, Miika J. Norvanto sekä Timo Puustinen, ja sen tuottavat Black Lion Pictures, Frozen Flame Pictures, Bad Beaver Productions sekä Haaja & Arwo Design.

Euroopan armottomin rikollisjärjestö VALA on jo vuosia lahjonut virkamiehiä runnoakseen läpi testaamattoman Nh25-rokotteen kolmannen maailman pahaa aavistamattomille markkinoille. Naamioitu mies aloittaa iskunsa VALA-järjestön joukkoja vastaan aiheuttaen suuria taloudellisia menetyksiä. Alkaa salaperäinen yöllisten iskujen sarja, jossa veri roiskuu ja raha palaa – kirjaimellisesti. Kasvoton sankari Rendel käy avointa ja säälimätöntä sotaa VALA -järjestöä vastaan: ei armoa, ei vankeja. VALA, voimattomana sissisotaa vastaan, värvää riveihinsä kansainväliset palkkasoturit. Kasvottoman kostajan haastaessa kasvotonta korporaatiota alkavat molempien naamiot rakoilla. kukaan ei peräänny: totuuden hetki on nyt.

Elokuvan 2. traileri: https://www.youtube.com/watch?v=lQEg2AhpIoI
Elokuvan traileri: https://youtu.be/olRIJTsDUZw