Clear Channelin elokuvamainonnan myynti siirtyy Finnkinolle
Clear Channel Suomi Oy ja Finnkino Oy ovat tehneet sopimuksen Clear Channelin elokuvamainonnan siirtämisestä Finnkinolle 31.5.2013 alkaen. Osana järjestelyä Clear Channelin Cinema-liiketoiminnan työntekijöitä siirtyy Finnkinon palvelukseen. Yhtiöt jatkavat yhteistyötä ainakin vuoden 2013 loppuun ja erinomaisesta asiakaspalvelusta huolehditaan keskeytyksettä. Yhtiöiden yhteinen tavoite on siirtää kaikki elokuvamainonnan asiakkuudet Finnkinon vastuulle syyskuun loppuun mennessä.
Siirron taustalla on molempien osapuolten strategian kehittyminen suuntaan jossa järjestely on luonteva:
Clear Channel Suomi keskittyy jatkossa ydinliiketoimintoihinsa kadunkalusteisiin, kauppakeskuksiin, lentokenttä- ja maantievarsitaulumainontaan. Yhtiö keskittää resurssinsa erityisesti digitaalisen kodin ulkopuolisen mainonnan kehittämiseen valituilla liiketoiminta-alueilla.
”Kodin ulkopuolinen mainonta kehittyy nopeasti ja sen digitalisoituminen on valtava mahdollisuus nyt ja tulevaisuudessa yhtiöllemme. Olemme lisänneet digitaalisten mainoslaitteiden verkostoa sadoilla näytöillä ja valtavilla led-pinnoilla kuluneen vuoden aikana. Panostamme kehitykseen entistä voimakkaammin ja haluamme varmistaa riittävän focuksen ja resurssit toiminnassamme siihen", sanoo Clear Channel Suomen toimitusjohtaja Timo Tammi.
Finnkinon kehittämisen yhtenä painopisteenä tulevina vuosina on Finnkinon omien ainutlaatuisten mainoskanavien kasvattaminen. Tämä tarkoittaa mainostajille ja mediatoimistoille entistäkin tehokkaampia tapoja ostaa tutkitusti vaikuttavinta mediaa, elokuvamediaa. Valkokangasmainonnan lisäksi markkinoijille avautuu myös uusia mahdollisuuksia hyödyntää Finnkinon monikanavaisuutta.
”Finnkinon tavoitteena on näiden muutosten avulla tarjota mainostaja-asiakkaillemme jatkossa entistä vaikuttavampia keinoja kaupallisten viestien välittämiseen elämyksellisessä ympäristössä elokuvateattereissamme”, kertoo Finnkinon myyntijohtaja Kalle Peltola.
”Elokuvamainonnan toimintamme päätyy nyt kaikkien osapuolten kannalta parhaaseen mahdolliseen kotiin. Olemme tyytyväisiä että olemme pystyneet kehittämään mainosmyyntiä viimeaikana erittäin positiivisesti. Tämän lisäksi Elokuvamainonnan digitalisointi oli aikoinaan yhtiöllemme suuri harppaus uuteen teknologiaan ja sen myötä uudenlaiseen mediatarjontaan. Ulkomainonnan digitalisoinnin myötä voimme jatkaa samaan suuntaan toivottaen Finnkinolle onnea elokuvamainonnan parissa toteaa Tammi.
Yhtiöt tiedottavat asiakkaita ja muita sidosryhmiä tarkemmin lähiaikoina.
Lisätietoja antavat:
Finnkino Oy:
Mediapäällikkö: Marjut Apilo-Olson, p. 040 593 6359, marjut.apilo-olson@finnkino.fi
Myyntijohtaja: Kalle Peltola, p. 040 359 3194, kalle.peltola@finnkino.fi
Clear Channel Suomi Oy:
Toimitusjohtaja Timo Tammi, p. 050-5555855, timo.tammi@clearchannel.fi
Kehitysjohtaja Lassi Tolonen, p. 040-5230041, lassi.tolonen@clearchannel.fi