Finnkino ja Clear Channel Finland yhteistyöhön

Rautakirjan tiedote 13.9.2006

Elokuvamainonnalle kovat kasvutavoitteet

Suomen suurin elokuvateatteriketju Finnkino ja mediayhtiö Clear Channel Finland ovat solmineet pitkäaikaisen sopimuksen elokuvamainonnasta. Sopimus koskee Finnkinon elokuvateattereita Suomessa.

1.1.2007 voimaan astuva sopimus sisältää sekä Finnkinon valkokangasmainonnan että off-screen-mainonnan, eli muun elokuvateattereissa tapahtuman mainonnan, kuten promootiot ja tapahtumamarkkinoinnin. Finnkinon elokuvamainonnasta on aiemmin vastannut Screenvision Finland.

Elokuvamainonnan volyymi v. 2005 oli 1,4 miljoonaa euroa. Finnkinon ja Clear Channel Finlandin yhteistyön yhtenä tavoitteena on kehittää elokuvateatteria mainosvälineenä sekä elokuvamainonnan teknologiaa.

”Elokuvamainonta on tällä hetkellä vain 0,1 prosenttia kaikesta mediamainonnasta Suomessa. Panostamme jatkossa suomalaisen elokuvamainonnan kasvattamiseen voimakkaasti – Suomessa riittää kehityspotentiaalia, sillä esimerkiksi muihin Pohjoismaihin verrattuna Suomi on hyödyntänyt elokuvamainontaa vielä vähän”, kertoo Clear Channelin toimitusjohtaja Timo Tammi.

”Elokuvateatteri mainosmediana on optimaalinen – katsoja on elokuvateatteriin tullessaan virittynyt vastaanottamaan valkokankaan tarjoamia lumoavia elämyksiä, joita myös mainonta parhaimmillaan voi tarjota.”, kommentoi markkinointijohtaja Reijo Jämes Finnkinolta. ”Siirrymme valkokangasmainonnassa filmimateriaalista digitaaliseen formaattiin jo ensi vuoden alussa. Mainostajille teknologian muutos tarjoaa uusia mahdollisuuksia räätälöidä mainontaa esimerkiksi paikkakunta- tai jopa esityskohtaisesti. Lisäksi mainonnan tuotantokustannukset laskevat selvästi.”

Lisätietoja:

Markkinointijohtaja Reijo Jämes, Finnkino Oy
Puh. 040 013563
reijo.james@finnkino.fi

Toimitusjohtaja Timo Tammi, Clear Channel Finland Oy
Puh. 020 731200
timo.tammi@clearchannel.fi