07.08.2017 | MRP Distribution

Elokuvan jälkeen lehdistötilaisuus n. klo 11.30: Tennispalatsin Meeting Room, 3.krs takaosassa,  paikalla näyttelijöistä Sidse Babett Knudsen, Hannu-Pekka Björkman ja Eedit Patrakka.

Tervetuloa Ikitie –elokuvan medianäytäntöön ja lehdistötilaisuuteen elokuvan jälkeen keskiviikkona 16.8.2017 klo 9.30 Tennispalatsi, sali SCAPE , 3.krs, Salomonkatu 15, Helsinki (sisään pääovista vasemmalla olevasta  sivuovesta).  --K16- Kesto: 100min

Elokuvan jälkeen lehdistötilaisuus n. klo 11.30: Tennispalatsin Meeting Room, 3.krs takaosassa,  paikalla näyttelijöistä Sidse Babett Knudsen, Hannu-Pekka Björkman, Eedit Patrakka, ja ohjaaja AJ Annila, kirjailija/käsikirjoittaja Antti Tuuri sekä tuottaja Ilkka Matila.

Tiedoksi kuvaajille:

Ennen lehdistötilaisuutta n. klo 11.15 Photo Shoot

Ilmoittautumiset lehdistötilaisuuteen ja haastattelupyynnöt ensi tilassa tiedottajalle:

Jorma Akkanen, p. 050 567 1888

jorma.akkanen@matilarohr.com

Ikitie –trailerlinkki: https://www.youtube.com/watch?v=3tAUchPdBMs

Ikitie sähköinen Press Kit: http://warehouse.kinghill.fi/matila_rohr/ikitie

Täältä voit ladata TV ja radio –materiaalia: ftp://share.matilarohr.com/

Käyttäjätunnus: Ikitie

Salasana: EternalRoad

Lehdistökuvat löytyvät täältä:

Käyttäjätunnus: press

Salasana: noutaja

**************************************************************************************************************************************************

IKITIE ON UNOHDETTUJEN SUOMALAISTEN VAIETTU TARINA.

Elokuva on osa Suomi100 –juhlavuoden ohjelmaa.

”Suomen historiassa on paljon kertomattomia tarinoita. Niiden esille nostaminen on tärkeä osa itsenäisen Suomen satavuotisjuhlavuotta 2017. Ikitien  unohdettujen suomalaisten kohtalo on koskettava ja puhutteleva.” -Suomi100 -hankkeen pääsihteeri Pekka Timonen.

Elokuvan työryhmään on koottu suomalaisen elokuvan parhaista parhaimmat, kutentuottaja Ilkka Matila, ohjaaja AJ Annila, käsikirjoittajat Antti Tuuri, AJ Annila, Aku Louhimies, elokuvaaja Rauno Ronkainen F.S.C.

Suurtuotannon rooleissa nähdään vaikuttava kansainvälinen ensemble mm. Tommi Korpela, Sidse Babett Knudsen, Hannu-Pekka Björkman, Ville Virtanen, Jonna Järnefelt, Helen Söderqvist, Hendrik Toompere, Sampo Sarkola, Irina Björklund, Antti Virmavirta, Lembit Ulfsak, Emmi Parviainen sekä Eedit Patrakka.

IKITIE ELOKUVATEATTEREISSA 15.9.2017.

Elokuvan musiikin ovat säveltäneet ruotsalaiset Kalle Gustafsson Jerneholm ja Ian Person, jotka muistetaan huippusuositusta yhtyeestä The Soundtrack of Our Lives. Heidän lisäkseen Grammy-palkittu Eric Peltoniemi sekä viime vuonna Suomen Kulttuurirahaston palkinnolla palkittu Paleface sovittavat amerikansuomalaistensiirtolaistenmusiikkia elokuvaan.

Antti Tuurin  tositapahtumiin pohjautuva Ikitie -romaani ilmestyi vuonna 2011. Antti Tuuri sanoo, että kirja poiki erittäin paljon yhteydenottoja ihmisiltä, joiden sukulaisia oli hävinnyt vainoissa. Kirja avasi historian haavat. Ikitie on seitsemäs osa Antti Tuurin Äitini suku -sarjassa ja Jussi Ketola –sarjan kolmas osa. Kaksi ensimmäistä ovat Taivaanraapijat (2005) ja Kylmien kyytimies (2007).

IKITIE -elokuvan levittää Oy Nordisk Film Ab

Jorma Akkanen

Tiedottaja

MRP Matila Röhr Productions Oy

Tallberginkatu 1 B 124?

00180 Helsinki??

Matkapuhelin 050 567 1888?

Sähköposti jorma.akkanen@matilarohr.com