15.05.2017 | Black Lion Pictures Oy

RENDEL-ELOKUVAN TRAILERI JULKAISTU

Jesse Haajan ohjaaman suomalaisen supersankarielokuva Rendelin traileri on julkaistu. Elokuvan kotimainen teatteriensi-ilta on 22. syyskuuta.

Traileri on katsottavissa osoitteessa: https://youtu.be/olRIJTsDUZw

Elokuvasta järjestetään ensimmäinen näytös kansainvälisille ostajille Cannesin elokuvajuhlilla 17. toukokuuta osana Marché du Film -tapahtumaa.

“Vihdoin päästään hieman näyttämään, että Rendel ei ole ainoastaan visuaalisesti tyylikäs elokuva, vaan myös toiminnantäyteinen ja monipuolinen”, kertoo elokuvan ohjaaja Jesse Haaja.

Ranskassa tapahtuu elokuvan ympärillä muutenkin: Rendelin ja Valtran yhteinen traktorimatka Suomesta Cannesiin jatkuu. Traktori ylitti Saksan ja Ranskan rajan perjantai-iltana - matkaa on vielä jäljellä yli 1000 kilometriä. Matkaa voi seurata sosiaalisessa mediassa hashtagilla #rendelvaltra.

SCREENSHOTIT TRAILERISTA:

Rendel-elokuva perustuu mikkeliläisen Jesse Haajan luomaan sarjakuvahahmoon, joka elää synkässä tulevaisuuden Suomessa taistellen pahamaineista VALA-rikosjärjestöä vastaan. Elokuvan ensi-ilta Suomessa on 22.9.2017. Some-hitistä elokuvaksi kasvaneella kieroutuneella sankaritarinalla on jo kymmeniä tuhansia seuraajia. Elokuvan teaser traileria on katsottu verkossa jo yli kymmenen miljoonaa kertaa.

Rendeliä esittää Kris Gummerus. Elokuvan muissa rooleissa nähdään muun muassa Rami Rusinen, Renne Korppila, Matti Onnismaa, Johnny Vivash, Bianca Bradey, Sheila Shah, Alina Tomnikov, Aake Kalliala sekä Reino Nordin. Elokuvan ovat käsikirjoittaneet Pekka Lehtosaari, Miika J. Norvanto sekä Timo Puustinen, ja sen tuottavat Black Lion Pictures, Frozen Flame Pictures, Bad Beaver Productions sekä Haaja & Arwo Design.

Elokuvan traileri: https://youtu.be/olRIJTsDUZw

Elokuvan lehdistömateriaali: http://www.blacklionpictures.fi/press/rendel/