03.05.2017 | Black Lion Pictures Oy

SUOMALAINEN SUPERSANKARIELOKUVA RENDEL ENSI-ILLASSA SYYSKUUSSA

RENDEL-elokuva saa ensi-iltansa elokuvateattereissa 22.9.2017. Elokuvan levityksestä vastaa Black Lion Pictures Oy.

Rendel-elokuvan jälkituotanto on loppusuoralla ja ensi-iltapäivä on nyt vahvistettu. Tänään on julkaistu myös elokuvan virallinen juliste.

(http://www.blacklionpictures.fi/wp-content/uploads/2017/04/RENDEL_2017_poster_1500px.jpg)

Tämä on ollut pitkä ja opettavainen vuosi Rendelin parissa. Vaikea uskoa vieläkään, että elokuva esitetään pian yleisölle. Tässä on joutunut niin moni ihminen venymään ja antamaan kaikkensa elokuvan eteen. Onneksi loppusuora on näin lähellä”, kertoo ohjaaja Jesse Haaja.

Tällä hetkellä elokuvantekijät valmistautuvat Cannesin elokuvajuhlille, jossa elokuvasta järjestetään näytös kansainvälisille ostajille. Elokuvan myyntiyhtiönä toimii kanadalainen Raven Banner Entertainment. Cannesin Marché du Film -tapahtuman jälkeen elokuva aloittaa festivaalikierroksensa.

Yhteydenottoja on tullut paljon varsinkin Aasian maista. Aktiivisimpia neuvotteluita käydään parhaillaan muun muassa Kiinan ja Japanin markkinoista, joten Rendel on selkeästi vedonnut aasialaiseen yleisöön. Odotamme mielenkiinnolla, kuinka laajalle Rendel leviää”, tuottaja Miika J. Norvanto kommentoi.

Rendel on selkeästi herättänyt kiinnostusta, sillä elokuvan teaser traileria on katsottu jo yli kymmenen miljoonaa kertaa. Syksyllä julkaistaan myös Helena Wariksen kirjoittama Rendel-kirja, jonka kustantaa Like.

Rendeliä esittää Kris Gummerus. Elokuvan muissa rooleissa nähdään muun muassa Rami Rusinen, Renne Korppila, Matti Onnismaa, Johnny Vivash, Bianca Bradey, Sheila Shah, Alina Tomnikov, Aake Kalliala sekä Reino Nordin.

Rendel-elokuva perustuu mikkeliläisen Jesse Haajan luomaan sarjakuvahahmoon, joka elää synkässä tulevaisuuden Suomessa taistellen pahamaineista VALA-rikosjärjestöä vastaan. Some-hitistä elokuvaksi kasvaneella kieroutuneella sankaritarinalla on jo kymmeniä tuhansia seuraajia. Elokuvan ovat käsikirjoittaneet Pekka Lehtosaari, Miika J. Norvanto sekä Timo Puustinen, ja sen tuottavat Black Lion Pictures, Frozen Flame Pictures, Bad Beaver Productions sekä Haaja & Arwo Design.

Juliste sekä painolaatuisia still-kuvia on ladattavissa osoitteesta: http://www.blacklionpictures.fi/press/rendel/

Internet-sivut: www.rendelmovie.com
Facebook: www.facebook.com/rendelmovie